Whitsunday Islands

Ar tillbaka fran min tre dagars tur pa Whitsundays Island. Har haft det jattebra! Eller "jattebra" racker inte till, jag vet inte hur jag ska beskriva det... superduperdunderbra kanske passar battre! Jag har sett och upplevt sa mycket vackert som jag aldrig kommer att glomma.

Vi var 11 stycken pa baten "Summertime" tillsammans med "the crew" som bestod av Cookie - kapten, Flow - dykinstruktoren och Roxy som lagade all mat.

Jag har snorklat i Stora barriarrevet, simmat med skolpaddor, sett valar, stingrockor och delfiner. Jag har atit en massa god mat, sovit som en stock, paddlat kajak runt Cook Island och besokt Whithaven Beach. Denna strand och nationalpark sags vara en av de vackraste i varlden och det ar den! Helt obeskrivligt fin med vit, puderlik sand och turkost hav. Jag har inte tvattat haret pa 3 dagar och mitt har stinker saltvatten, ar trott efter allt solande och snorklande. Men ar sa glad och valdigt nojd med dessa dagar! Annu en hojdpunk kan prickas av for denna resa!

Imorgon rullar jag vidare pa mitt aventyr, ska aka till ett stalle som heter Kroombit dar jag ska bo en natt pa en "cattle station"!! Fran de vita sandstranderna vidare till kossorna alltsa! Vi ses!


Whitsunday Islands


Summertime - baten jag akte med


Whithaven Beach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0