Magnetic Island

Banankartongerna ar fardigpackade och jag har akt vidare fran Cardwell. Har haft fem harliga dagar pa Magnetic Island. Denna o ligger utanfor Townsvilles kust och har 300 soldagar om aret, enligt min guidebok. Pa OZ bussen till "Maggie" (australiensarnas slang for Magnetic Island) traffade jag brittiska Emma och Leanne samt Liz fran Australien. Pa ankomstdagen fick vi i uppdrag av personalen att mala flaggor i ansiktet pa hostelets gaster. Det var infor kvallens olympiska tavlingar, som bestod av pinsamma lekar men kul var det!

Dagen efter hyrde jag och hollandska Milou cykel. Vi cyklade kulle upp och kulle ner och det var minst lika jobbigt som ett pass pa Friskis och Svettis. En annan dag hyrde jag och de andra tre tjejerna bil, en rosa liten "barbie bil" utan tak. Den brummade vi runt med pa on, det var galet roligt och sa mycket enklare att se on pa an med cykel.

Det finns inga krokodiler runt Magnetic Island sa antligen fick jag bada i havet igen. Mycket bad, sol och slappa dagar blev det. En promenad pa Rocky Bay paminnde mig om hur kravlost och fridfullt livet kan vara. En ode strand, turkost hav, berg och skog runt omkring mig, grona kraftor som bygger bon i sanden och en ljummen vind. Just denna promenad avbrots dock ganska snabbt eftersom jag kom fram till en stor sten med texten "Nude only"...

Jag och Emma akte vidare fran Magnetic Island i torsdags och jag befinner mig nu i Airlie Beach dar jag invantar morgondagens tre dagars resa ut till Whitsunday Islands.




Rocky Bay pa Magnetic Island


Airlie Beach huvudgata och lagoon

Kommentarer
Postat av: Linda Lust

Åhh.. Visst sa jag via Facebook att Magnetic-dagarna var bland de bästa på hela min resa? De ALLRA bästa var på en segelbåt i Whitsundayöarna!! Så AVUNDSJUK!! Hoppas du kommer gilla det lika mycket som jag gjorde!

2010-09-13 @ 09:54:45
Postat av: Lovisa

Linda Lust! Jag instammer! Magnetic var super men Whitsunday var nog lite battre :) Alskade bada!

2010-09-14 @ 08:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0