Kroombit Cattle Station

Ena dagen ar aldrig den andra lik har pa ostkusten. Jag har vid det har laget vant mig att sova i vaningssangar som gnisslar och dar grannen i sangen over inte vill slacka lyset foren 03.00. Jag har vant mig att det funkar att ata pasta 6 dagar i veckan, traffa nya manniskor dagligen och att leva i nuet. Whitsunday var nagot alldeles extra, Airlie Beach var dar emot inte sa speciellt. En turistort med hostel och krogar, dar varje backpacker latt kan bli ruinerad pa starka drycker. Aven om alkoholen var relativt billig pa sina stallen.

Pa Kroombit Cattle Station lever varje cowboy ett glatt liv. Vi stannade dar en natt och fick lara oss "cracking a whip" och hur man fangar getter med lasso! Jag tog aven en 1,5 timmes ridtur da vi fangade in getterna fran hastryggen. Pa Kroombit anvander dom sig av ett speciellt lockrop for att fanga in de envisa getterna - "Hey a bap bap." Fran Kroombit stannade vi i Sarina och spelade en typ av bowing, utomhus och pa graset.

Jag ar i Rainbow Beach nu och imorgon bar det av med 8 stycken andra till Fraser Island. Vi ska kora jeep och campa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0