Fraser Island

Tyvarr kom Fraser Island att bli lite av en besvikelse. Det var ett vackert stalle, men det "harda" campinglivet pa on var inget for mig. Jag hamnade i en bra grupp med 7 andra personer, vi akte i en av de 4 bilarna och campade tillsammans. Det finns inga toaletter eller duschar pa Fraser Island och det ar sand precis overallt, i talten, i maten och i kladerna. Diskade gjorde vi i sanden och havsvattnet. Sista dagen regnade det konstant vilket betydde att hela bohaget inte bara var sandigt utan ocksa blott! Men nu sa har 2 dagar efter hemkomsten kommer jag anda minnas Fraser med ett leende och vilka tre galna dagar det faktiskt var. Hojdpunkterna var "Indian Head" - dar vi sag valar, Lake McKenzie - en "freshwater lake" och "Champange Pools".

Befinner mig nu i Noosa och blir har i tre dagar. Jag har inte hunnit utforsta staden sa mycket annu, det blir forst imorgon.


Lake McKenzie


Dingoes finns pa Fraser Island, jag sag flera i skymmningen.
Det ar forbjudet att mata dingoes eftersom de kan bli aggressiva.


Ett vrak fran Fraser Island

Bilder fran google.com.au


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0