Kakadu Nationalpark och Darwin

Tre dagar i ett paradis och denna vecka bara lata dagar i Darwin. Kan det bli battre? Jag struntade i att wwoofa denna vecka, har haft sa roligt med mina rumskompisar pa hostelet sa jag bestamde mig for att spendera mer tid med dom istallet.

Kakadu Nationalpark ar lika stort som hela Danmark, akte tidigt i fredags och kom fram under formiddagen. Forst annlande vi till Litchfield, badade i sa kallade "stonepools" med kristallklart vatten och vattenfall. I Kakadu var vi pa krokodilsafari, sag flera krokodiler pa nara hall och en av dom attackerade baten vi satt i, alla blev mer eller mindre hysteriska! Vi har varit pa olika guidade turer, tittat pa faglar och andra djur, campat i talt och sovit jattebra och badat pa dom mest snygga stallen. Jag har forsokt att spela Diderido och lart mig lite ur en aborginsk dans och sa har jag blivit valsignad av en aborgin. Kakadu ar helt klart en av de basta stallen jag varit pa hittils i Australien.

I veckan blir det fortsatt sol och bad, vi ska besoka en marknad, ata billig mat pa "The Vic" och bara ha det bra! Pa sondag ska jag och min ena rumskompis Anna sova pa Darwin Airport och sedan ta flyget till Cairns klockan 05.00.





Lovisa, Eva, Anna


Vattenfall i Kakadu Nationalpark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0