Flyttkort x 2

Fran Ripponlea till Northcote... imorgon bar det av till en annan del av Melbourne. Kan inte bo i Ripponlea heller, det festas och knarkas for mycket dar. Och det diskas och stadas for lite. Funkar helt enkelt inte nar man jobbar och vill sova om natterna. Via Angela fran French Island fick jag kontakt med Lissa som bor i Northcote, jag ska hyra ett rum av henne i en manad. Kanns bra och kommer nog bli lugnare an Ripponlea. Jag trivs mycket battre pa mitt jobb nu an vad jag gjorde for en manad sen, har koll pa rutinerna och kommer battre overens med Connie nu. Idag ar det lordag, en varm hostdag och 25 grader varmt. Hosten har annars kommit med stormsteg till Victoria, det marks speciellt pa morgonen och kvallen da det kan vara kyligt. Jag har sakert skrivet det forut, men jag trivs sa bra och har sa roligt trots knepiga boenden senaste tiden.

Igar kvall satt jag barnvakt det Adam och Olivia, det var ett tag sen sist och kul att traffa dom igen. Barnen ar inte sa uppat till att prata svenska, Marie har sagt till dom att jag inte kan engelska sa dom anstranger sig att prata svenska med mig.

Pa tisdag lamnar Sofie mig och Melbourne for Adelaide och Kangaroo Island. Det kommer bli tomt efter henne, ingen som vantar pa en nar man kommer hem eller nagon att vanta pa. Men hon kommer fa det toppen, vi har bokat samma resa runt i Australien men hon aker fore mig.

Ska ut i solen nu, ata en blabarsmuffin och njuta!

Foton fran Ripponlea...

Kok


Tre av huskompisarna


Sovdax


En mindre frasch toalett


Flytt fran Ripponlea. Tack gode gud for kundvagnar!


Kommentarer
Postat av: Barbro/Leif

Sänder dig en varm hälsning! Vill tala om att vi tänker på dig och undrar hur du har det? Här börjar det så smått att våras men det har varit trögt kallt och hoppas att du har det mycket bättre. Ha det gott! Kram och Hej Barbro och Leif

2010-04-25 @ 15:00:52
Postat av: Magnus

Hej Lovisa hur är det Austrualien? Jag har skaffat en tjej hon bor i skövde. Jag har inte tränat judo på länge för jag har varit med om en cyckel olycka och jag har haft frossan och nu studerar jag mycket teori för att jag ska bli godkänd. Ha det så bra! Hälsningar Magnus Skoogh

2010-04-25 @ 15:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0